Wednesday, May 6, 2009

SEDIH.. TERHARU... SIMPATI..



SAYA sempat menziarahi keluarga seorang wanita yang terbunuh akibat dirempuh sebuah kereta ketika dia sedang menunggu bas ke tempat kerja, malam semalam.

Pada kunjungan berkenaan, saya dapat melihat sendiri bagaimana keadaan tiga daripada empat anak gadis mangsa, Allahyarham Rossita Zainal, untuk mengharungi hidup tanpa mendapat kasih sayang dan belaian ibu tersayang.


Saya difahamkan, bapa mereka, Allahyarham Bujang sudah meninggal dunia lapan tahun lalu dan kini mereka terpaksa menumpang kasih kepada nenek mereka yang sudah uzur, Rahmah Kassim.

Bagi pihak Kerajaan Melaka, saya mengucapkan takziah kepada keluarga ini dan amat bersimpati dengan nasib yang menimpa keluarga ini. Bantuan berupa barangan makanan yang disumbangkan MAIM kepada keluarga ini akan diteruskan, manakala bantuan pendidikan menerusi Tabung Amanah Pendidikan Melaka (TAPEM) akan diusahakan secepat mungkin.


Saya harap mereka bersabar dan kita yang lengkap segalanya ini perlu bersyukur dengan apa yang ada dan dikurniakan Allah SWT kepada kita.

No comments: